Volná plocha vymezená ulicemi Benešovská a Korunní a bývalou vozovnou Městských elektrických drah Královských Vinohrad byla v letech 1949 až 1972 využívána jako smyčka trolejbusu na trati Karlovo nám. – Nám. Míru – Orionka – Průběžná/Bělocerkevská. Většinu své existence sloužila jako smyčka manipulační. Dne 15. října 1972 vyjel ze smyčky Orionka poslední spoj linky 51 na Strahov, který byl také posledním spojem v historii trolejbusů v Praze. Plocha bývalé smyčky od roku 1972 pustla, byla postupně devastována a po položení panelů začala sloužit jako živelné parkoviště. Jen díky tomu, že plocha nebyla desetiletí upravována, dochovala se původní vozovka, dlažba i obrubníky.
Zachovalý pozůstatek dláždění byl počátkem záměru radnice Prahy 10, která systematicky usiluje o obnovu veřejných prostorů na svém území, rekonstruovat tuto plochu a obnovu zeleně spojit s připomínkou časů, kdy v Praze jezdily trolejbusy. Ve spolupráci s investorem Rezidence Korunní a Dopravním podnikem hl. m. Prahy připravila revitalizaci parčíku s pamětní trolejbusovou zastávkou. Dlažba je doplněna o plochu zastávky, zastávkový označník s číslem linky, pamětní desku a dvěma poli vedení na původních trolejbusových sloupech. Nově vzniklý parčík je příkladem praktického uplatnění Strategie pro veřejné prostory Prahy 10, úcty k minulosti a paměti města, jednoho ze základních principů Strategie, schválené Zastupitelstvem městské části Praha 10.