We recommend the absolute best dentist in Turkey, one that has long been out favourite. If you are looking for anIstanbul affordible dentist, wait no further, visit Periodonta

Veřejné prostory Prahy 10

Novinky

Novinky

Proti překladišti v Malešicích se spojily tři městské části, šibeniční termín nakonec stihly

Proti překladišti v Malešicích se spojily tři městské části, šibeniční termín nakonec stihly

Proti plánu rakouského developera, který v pražských Malešicích plánuje postavit kontejnerové překladiště, odesílají své připomínky všechny tři dotčené městské části. Na pražský magistrát tak poputují podrobně zpracované argumenty Prahy 10, 9 a 14.

Místním radnicím vadí, že by překladiště vzniklo v těsné blízkosti obydlených lokalit. "V ohrožení by bylo nejen ovzduší, ale překladiště by bylo i hlučné, zvýšilo by průjezdnost kamionů o nejméně 130 souprav denně a znamenalo by to konec budoucímu rozvoji v této části Malešic," upozorňuje radní pro územní rozvoj Prahy 10 Bohumil Zoufalík. Záměr vybudovat v Malešicích obří překladiště, kde by se z vlaků nakládaly kontejnery na kamiony, přitom dotčené radnice kritizovaly už při připomínkování návrhů Metropolitního plánu. Plán na jeho vybudování ale v návrzích přesto pokaždé zůstal.

"Studii, kterou developer Rail Cargo Terminal zaslal k připomínkování, navíc zadával a tudíž platil sám developer. Proto chceme našimi připomínkami docílit toho, aby byla zpracována studie EIA o možných dopadech na životní prostředí. Rozumíme kolegům a obyvatelům z MČ Prahy 10 a plně je podporujeme, navíc nás nejvíce trápí především doprava. Křižovatka Kbelská – Průmyslová x Poděbradská, je nejvytíženější úrovňová křižovatka v Praze, kde projede denně více jak 70000 vozidel. Plánovat projekt takové rozsahu bez zajištění dostatečných kapacit z hlediska infrastruktury, je nepřijatelné. Navíc se obáváme hlukových, prachových a emisních dopadů, kdy z hlediska cyklické dopravy cca 300 kamionových souprav denně, výrazně zhorší již tak napjatý stav životního prostředí. Pokud nebude konečně dořešen vnitřní a vnější okruh Prahy je bezpředmětné se k tomuto tématu vůbec vracet. To jsou některé z důvodů, proč tento projekt nechceme a nemůžeme podpořit," vysvětluje radní pro dopravu a životní prostředí Prahy 9 Tomáš Holeček.

"Oblast Malešic i širšího okolí prošla v posledních desetiletích prudkým rozvojem a z původní průmyslové části se stal v podstatě intravilán města. Na to MČ Praha 14 dlouhodobě poukazuje i ve svých zásadních připomínkách k návrhu Metropolitního územního plánu. Vybudování překladiště v tomto místě jde zcela proti strategii Prahy vymístit nákladní dopravu z širšího centra a je v podstatě uvnitř plánované nízkoemisní zóny. Stovky kamionů a návazná další nákladní doprava by vedla ke kolapsu dopravy v této lokalitě a znamenala zničení potenciálu rozvoje celé této části Prahy," varuje Radek Vondra, starosta MČ Praha 14.

Obyvatelé starých Malešic, ke kterým by z překladiště měl dokonce vést hlavní sjezd, v těchto dnech sepisují petici. "Praha 10 stojí za občany Malešic, kteří s projektem obřího překladiště nesouhlasí. Na konci roku 2016 jsme uspořádali setkání místních občanů. Podporujeme dopravu zboží po železnici, nicméně toto překladiště nemá sloužit pro obsluhu Prahy a Středočeského kraje, ale pro obecný přesun zboží mezi zámořskými překladišti a evropským vnitrozemím. Proto je nesmyslné, aby bylo umístěno v rezidenční oblasti, kde se navíc připravuje několik obytných projektů," říká radní Prahy 10 a předsedkyně komise územního rozvoje Ivana Cabrnochová.

"Dostali jsme extrémně krátkou dobu, během které se máme k projektu vyjádřit, ale stihli jsme to i díky spolupráci mezi dotčenými městskými částmi. Požadujeme, aby projekt překladiště v Malešicích byl posouzen z hlediska vlivu na životní prostředí. Cílem městských částí je, aby projekt v navržené podobě a na navrženém místě nevznikl," dodává Cabrnochová.

Vyjádření MČ Praha 10 k nahlédnutí zde.

 

 

Ohodnotit článek:

Nehodnoceno
     Počet zobrazení (20105)      Komentáře ()

Tagy: Malešice

Loga a licence

Logo Veřejné prostory Prahy 10
Licence Creative Commons