„K ’čištění ulic’ výrazně přispívají dva faktory. Prvním je bezesporu novela zákona o pozemních komunikacích. Ta vstoupila v platnost vloni v dubnu a umožnuje odtahovat i auta s déle než šest měsíců neplatnou technickou prohlídkou,“ uvádí Martin Sekal (ODS), místostarosta pro dopravu a parkování. Novelu, která výrazně rozšířila pravomoci veřejné správy (předtím byl odtah možný jen u vraků podle zákonné definice, jíž neodpovídá většina i roky odstavených aut), iniciovala MČ Praha 10.
Za klíčový považuje místostarosta Sekal rovněž fakt, že desátá městská část proti vrakům viditelně bojuje. „I z našich vyjádření či příspěvků na sociálních sítích je patrné, že nepojízdné vozy v ulicích nechceme a že tento problém tvrdě řešíme. Občané to rychle pochopili,“ říká Martin Sekal a upřesňuje:
„Našla se řada obyvatel, kteří dávají podněty na nepojízdné vozy - Správa služeb hl. města Prahy jich řeší každý měsíc desítky. A samotní majitelé pak často své odstavené auto raději odstraní sami, než aby riskovali odtah a náklady na odstavení vozidla na záchytném parkovišti, které po třech měsících narůstají do desítek tisíc korun. Osvědčilo se nám, že na auta, která ve veřejném prostoru stojí neoprávněně, lepíme samolepky, kde na to upozorňujeme. Ta pak mizí takřka okamžitě.“