Co centrum nejčastěji řeší?
Návštěvnice a návštěvníci centra nejčastěji řeší dotazy na příspěvky, parkovací průkazy, žádosti o důchod, pečovatelské oprávnění na modré parkovací zóny, základní informace k vyřízení závěti nebo pozůstalostních záležitostí, dluhy a exekuce. Četné dotazy se týkají dávek státní sociální podpory a příspěvků. Mnozí potřebují pomoc s vyřizováním různých forem podpor, ať už se jedná o příspěvky na bydlení, příspěvky na péči nebo jiné sociální dávky. Občané přicházejí také s žádostmi o pomoc pro své nemocné či osamocené sousedy, především seniory. Ve spolupráci s Odborem sociálním a příslušnými institucemi se v centru snaží zajistit potřebnou péči a podporu, která by vedla ke zlepšení kvality života těchto lidí.
Užitečné informace
V rámci svých služeb centrum nabízí také informace o poskytovatelích sociálních služeb, což je velmi užitečné pro ty, kteří hledají vhodnou péči pro sebe nebo své blízké. Pomoc s vyřizováním příspěvků a s orientací v nabídce služeb je jen jedním z mnoha způsobů, jak pracovnice centra ve spolupráci s Odborem sociálním pomáhá v orientaci v sociálních záležitostech, které mohou být mnohdy velmi obtížné. Pokud se občané městské části Praha 10 ocitnou v tíživé rodinné, bytové nebo finanční situaci, mohou využít bezplatného právního poradenství, které centrum zprostředkuje. V Sociálním poradenském centru se návštěvníkům a návštěvnicím dostane poradenství, kde vyhledat pomoc nejen v rámci Úřadu městské části Praha 10, ale i v dalších institucích nebo neziskových organizacích.
Ať už se jedná o radu o nejvhodnějším druhu dávky nebo prostou odpověď na konkrétní dotaz, cílem je vždy pomoci lidem najít cestu a zlepšit jejich životní situaci. Pracovnice centra je připravena naslouchat a nalézt řešení pro každou situaci.
Sociální poradenské centrum:
Úřad městské části Praha 10, Vinohradská 3218/169
Osobně pondělí a středa 8.00–12.00 & 13.00–17.00
Telefonicky také úterý a čtvrtek 9.00–13.00
Tel.: 267 093 513
E-mail: spz@praha10.cz