„Lokalita kolem Botiče má velký rekreační potenciál, který se postupně snažíme naplňovat. Lávka, která vyrostla zhruba na úrovni zadní části budovy gymnázia Přípotoční, by mohla tento potenciál významným způsobem zhodnotit a posílit. Tento krok vnímáme jako jeden z mnoha v procesu zapojení potoka Botiče do městského života,“ říká radní pro dopravu Martin Hejl (ODS).
Mostek bude sloužit také jakou součást větší cyklistické trasy v oblasti – počítá totiž s propojením komunikace směrem na nájezd na budoucí Drážní promenádu. Vznikne tak propojení Nuslí nejen s Vršovicemi, ale výhledově také s Hostivaří.
Radní Hejl o výstavbu lávky usiloval několik let, letos se konečně podařilo ji realizovat. A přestože na ni měla městská část vyčleněny peníze ve svém rozpočtu, nakonec ji platit nemusela.
„Podařilo se nám vyjednat s hlavním městem, že lávku zaplatí ze svého rozpočtu. Pro městskou část je to tak o to lepší zpráva: mostek máme, ale ušetřili jsme peníze na další projekty,“ říká Martin Hejl.
Připomíná, že zájem o lokalitu potvrdili obyvatelé v letošním ročníku hlasování projektu Moje Stopa, ve kterém uspěl návrh na vytvoření promenády podél Botiče. Městská část tak v budoucnu podpoří také úpravu okolí, se kterou počítá vítězný projekt.
"Lávku jsme budovali proto, aby se zkrátily vzdálenosti a Praha 10 byla zase lepším místem pro život. Budou ji využívat jak pěší, tak cyklisté, kteří budou mít jednodušší přístup k dalším věcem, které jsou pro ně budované,” vysvětluje radní Ivana Cabrnochová (Strana zelených).
Co se vzhledu týče, lávka se snaží nenásilně vplynout do prostředí a v rámci možností daných svým rozponem usiluje o subtilitu. Je jednoduchá a pracuje s kontrastem abstraktní betonové desky lávky a jemného rastru ocelového zábradlí.
Lokalita se nachází jižně od frekventované Vršovické ulice. Potok je v těchto místech po obou stranách lemován pásy zeleně s řadou vzrostlých stromů a jeho břehy jsou v této části obrostlé přirozeným travnatým porostem. Ulice K Botiči, která kopíruje levý břeh potoka, má díky omezenému dopravnímu zatížení IAD klidný a příjemný charakter. V oblasti na levém břehu převažuje bydlení doplněné o nejrůznější občanskou vybavenost. Na pravém břehu je méně kompaktní zástavba – zeleň a školní areál. Po obou stranách potoka jsou vedeny pěší a cyklistické trasy.