V ulici V Olšinách se počítá s domem, který bude mít 204 parkovacích míst a svou spádovou oblastí pokryje významnou část základních sídelních jednotek U Primasky, Solidarita a Průběžná. Stavba v Jahodové se má nacházet vedle obchodního centra v záběhlické sídlištní zástavbě. V současnosti se pozemek využívá jako parkoviště s kapacitou přibližně 75 aut, parkovací dům ji navýší na 132 vozů.
„V obou parkovacích domech se rovněž počítá s parkováním elektromobilů a místy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace,“ doplňuje místostarosta MČ Praha 10 Martin Sekal (ODS), který má dopravu a parkování ve své gesci. „Studie proveditelnosti nám pomohly vybrat nejvhodnější lokality z hlediska navýšení parkovací kapacity. Postupně je projednaly Komise pro dopravu a parkování a Výbor pro životní prostředí a infrastrukturu,“ popisuje místostarosta Sekal.
Ten zdůrazňuje, že záměr vychází z programového prohlášení Rady, která se zavázala prosazovat nový systém parkování primárně pro občany Prahy 10, a současně hledat cesty k vybudování parkovacích domů a dalších míst na parkování.
Martin Sekal se podílel na projektu modrých zón, odtahů vraků a nyní na přípravě parkovacích domů. „Modré zóny na našem území byly prvním krokem ve chvíli, kdy v okolních městských částech již tento systém fungoval. Teď je na řadě, abychom se domluvili na celopražské variantě a jejich principech fungování. Věřím, že to je společně s parkovacími domy a odtahy vraků možnost, jak umožnit obyvatelům Prahy 10 bez problému zaparkovat,“ říká místostarosta Sekal.
Do konce května bude radnice připravovat zadávací dokumentace k nadlimitním otevřeným zadávacím řízením, na základě nichž bude hledat nejvhodnější dodavatele. Ti pak zpracují projekty na výstavbu domů.